Online játék útmutató

FM ONLINE – HOGYAN
(Útmutató teljesen kezdő online játékosoknak)

 

A LEGELSŐ ÉS LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK:

  • Az FM csak eredeti játékkal játszható online!
  • Az 1v1 online játékra a FOOTBALL MANAGER TOUCH-ot használjuk!
  • Online játékot általában csak akkor tudtok kezdeményezni, ha Steamen egymás ismerősei vagytok!!!

'A' verzió: te készítesz játékot, te leszel a szerver

  1. Indítsd el a FOOTBALL MANAGER TOUCH-ot!
  2. A főmenüben válaszd a VERSUS módot!
  3. Válassz játéktípust! Ez lehet "Knockout cup" vagy "League" mód.(Az online versenyek többségénél a League mód a használandó, de mindig figyeld a versenyek kiírását! Van, ahol a kupa végig league módban játszandó, de a döntő "Knockout cup" módban! Ez változó!)

    -> A "Knockout cup" egy kupa rendszerű lebonyolítás. Két résztvevő esetén ez egy döntő párharc, ami lehet egy vagy két mérkőzéses ("Two-legged ties"), ami döntetlen esetén hosszabbítással és/vagy 11-es rúgásokkal is zárulhat. Több résztvevő esetén pedig egyenes kiesés rendszer van.

    Ebben a játéktípusban nincs döntetlen. Valaki mindenképpen továbbjut/győzni fog.

    -> A league módban beállítható, hogy hányszor szeretnél játszani (2-től 5-ig) az ellenfeleddel (Play Each Team X Times). Ez egy bajnoki rendszerű lebonyolítás, így lehet a végeredmény döntetlen is.

  4. Ha játékot (szervert) létrehoztad, add meg a személyes adataidat vagy válassz profilt és válaszd ki a csapatodat!
  5. Várd meg amíg az ellenfeled is belép és Have Fun!

 

Az első online mérkőzés előtt ajánlott beállítani:

-> A főmenüben menj a Preferences menübe, majd válaszd ki az Online Game Prefences menüpontot fönt.

-> Adj meg egy szerver nevet és jelszót. A jelszót mindig meg kell adnod a csatlakozó ellenfelednek, hogy be tudjon lépni!

-> Állítsd be a következőket:

Allow users to join your game: Anyone (ha másr aállítod előfordulhat, hogy még barátok sem látják a szervert)

Highlight mode: Key (or less)

Replay mode: None

Highlight Modes Allowed: Extended (or less)

Slowest Highligth Speed Allowed: 3 vagy 4 kattintás jobbra a közepéről.

(A vontatott, lassú online játék nem élvezetes! Az online mérkőzések pörgősebbek, gyorsabbak! Ha lassan akarsz játszani és szöszmötölni, arra ott az offline!)

'B' verzió: te csatlakozol az ellenfeledhez, nem te leszel a szerver

  1. Indítsd el a FOOTBALL MANAGER TOUCH-ot!
  2. Válaszd ki a Join online game lehetőséget a főmenüben
  3. Keress rá a szerverre név alapján vagy pipáld be (jobb fent), hogy Show only friends és Search!Ha megtaláltad az ellenfeled szerverét, akkor kattints rá, majd kattints a Join game gombra (Jobb alul).

  4. Amennyiben a szerver jelszóval védett, azt elkéred az ellenfeledtől és belépsz!
  5. Ha bent vagy add meg a személyes adataidat vagy válassz profilt és válaszd ki a csapatodat (Add New Manager - jobb fönt). Have Fun!

Eredmények megállapítása:

"Knockout cup" rendszerben lebonyolított mérkőznél nem kérdés ki a győztes vagy továbbjutó.

A „League” módban játszott párharcok esetében azonban a két mérkőzés összesített eredménye adja a párharc végeredményét. Egy meccs hazai pályán, egy meccs idegenben. Pl.: Te vagy Barcelona, ellenfeled Real Madrid. Hazai pályán nyersz 3:1-re, és idegenben kikapsz 1:2-re, így a végeredmény a két meccs alapján 4:3, szóval te nyertél.

A versenyek lebonyolítása és az eredmények rögzítése:

A legtöbb online versenyt a https://gocland.com oldalon szervezzük.

A gocland egy kimondottan erre a célra létrehozott weboldal, ahol indíthatóak kupák, bajnokságok. A honlap tudja kezelni az egyenes kieséses és a csoportkörös versenyeket is, illetve könnyedén feltölthetőek az eredmények és az azokat bizonyító képek is.

Az oldalra mindenképpen regisztrálni szükséges, ha részt akartok venni majd az általunk szervezett versenyeken.

Amint már említettük, a mérkőzések lejátszását és a valós eredményeket bizonyító képernyőképeket is erre az oldalra kell majd feltölteni az aktuális mérkőzéseitekhez.

A képernyőképeket az alábbi módszerekkel tudjátok elkészíteni:

-Alt+F9: Dokumentumok/Sports Interactive/Football Manager 2019/screenshots mappa

-PrtScn gomb -->paint--> Ctrl+V: ahová mented

-Windowsos képmetsző alkalmazás, ami sokkal gyorsabb mint a paint+copypaste, “ablakos” (windowed) módban működik nagyon gyorsan és szépen.

Mérkőzés megszakadása, játék kifagyása.

Mi a teendő ha kifagy a játék, elmegy az áram vagy becsapódik egy meteor online mérkőzés közben?

Ha egy mérkőzés megszakad, akkor a hátralévő időt plusz 3 perc hosszabbítást le kell játszani. A két töredék meccs eredményét pedig össze kell adni, az lesz a végeredmény. (Pl.: 58. percben megszakad 1-1-nél, akkor le kell játszani még 32+3 percet, ahol az eredmény 0-1 lesz, így a végeredmény 1-2)

A folytatást ugyan azzal a csapattal kell kezdeni, ami a szakadáskor a pályán volt. A cserék száma is megmarad (tehát ha valaki cserélt már a szakadás előtt 2-t, annak a folytatásban már csak 1 cseréje marad). Ha a folytatásban a maradék 1 csere is ki lett használva és olyan sérülés történik a csapatban, amit cserélni kell, akkor a sérült játékos helyett KAPUST kell becserélni.

Ha a megszakadás előtt valamelyik csapat piros lapot kapott, akkor a folytatásban a kiállított játékos helyére egy KAPUST kell a kezdőbe tenni, valamint egy másik tetszőleges mezőnyjátékos helyett is KAPUST kell a kezdőbe tenni. Tehát az eredetileg emberhátrányban lévő csapatnál, a folytatásban 11 játékos lesz a pályán, melyek közül három KAPUS lesz (egy kapus poszton, kettő pedig a mezőnyben) amennyiben mezőnyjátékost állítottak és kettő KAPUS (egy kapus poszton, kettő pedig a mezőnyben) ha kapust.

Ha a töredékmérkőzésen a 3 perces hosszabbítás során büntetőt ítélnek, de annak elvégzése túlnyúlna a hosszabbításon, azt meg kell várni, nem lehet leállítani a mérkőzést azzal az indokkal, hogy lejárt a 3 perc. Szögletrúgást és/vagy szabadrúgást nem kell megvárni.

 

Reméljük sokatoknak segít ez az útmutató!

Varju Richárd